Poznámky na závěr

Poslední aktualizace: 22. prosince 2020
Poznámky na závěr pohovoru
Výběrový proces nekončí pohovorem, ale odpovědí na jeho výsledek. Způsob vyjádření firem Vám velmi napoví o společnosti.

Výběrový proces nekončí pohovorem, ale odpovědí na jeho výsledek (pozitivní anebo negativní) ze strany zaměstnavatele. Způsob vyjádření firem Vám velmi napoví o společnosti, o stylu, jak pracují a komunikují s lidmi, jak si jich váží. Pokud hledáte společnost s pozitivním přístupem ke svým zaměstnancům, možná je to pro Vás dobře, že si Vás nevybrali, když marně čekáte na odpověď. Byla by to otázka času, kdyby se vám v daném prostředí neosvědčilo pracovat.

Testování uchazečů

Po dobu výběrového procesu se můžete setkat s různými metodami. Nejčastější je osobní setkání – pohovor. Kromě toho Vás firma může požádat:

  • zúčastnit se Assessment Centra,
  • jít na odborné, jazykové, osobnostní anebo výkonové psychologické testy.

Čím více metod je použitých v rámci výběrového procesu, tím nižší je míra subjektivity výběrového procesu, nebo vlivu osoby provádějící pohovor a zvyšuje se vypovídající schopnost o vás. Proto k nim přistupujte pozitivně, zvyšují Vám šanci na úspěch.

Firmy nejsou povinné dát Vám k nahlédnutí výsledky a výstupy z daných testů. Avšak ty, které Vám je zabezpečí, případně sdělí, je třeba ocenit a podporovat jejich image a přístup k potenciálním zaměstnancům.

Co když neuspějete?

Nejlepším učitelem nebo rádcem je vlastní zkušenost. Pokud na pracovních pohovorech nauspějete, nezoufejte a zkuste identifikovat, proč nejste úspěšný. Buďte přiměřeně sebevědomý a věřte tomu, že nakonec vhodné pracovní místo získáte. Jemně prezentujte to, že právě Vy budete pro firmu přínosem a že jste to právě Vy, koho hledají.

Vždy mějte na paměti, že firma hledá člověka, který zapadne do firmy, do týmu, sedne si se svým nadřízeným, bude podávat adekvátní výkon, bude flexibilní, schopný se nadále rozvíjet, hledá člověka, se kterým se bude dobře spolupracovat.