Financial Controller

Kariéra spol. s r.o.

Místo práce
Okres Teplice
Druh pracovního poměru
plný úvazek

Informace o pracovním místě

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti

• supporting management with proposals and analysis for decision making
• developing profitability and economic culture, entrepreneurship mindset
• ensuring high quality managerial accounting and reporting
• responsible for preparation of Budget & MTP
• responsible for preparation and reviews of KPIs and action plans
• responsible for preparation of rolling forecast (short-term, mid-term)
• responsible for control of CAPEX projects
• supporting evaluation of new investments (expansion, cost savings, continuous improvements etc….) and perform audit to re-evaluate the performance of approved projects
• performing profitability analysis of customers, segments, products, activities and projects
• ensuring correctness of sales recognition, cost of goods sold recognition, cost natures and cost objects classification, inventory control and valuation
• ensuring reliable and timely Financial Statements and Reports (Local, IFRS, Managerial)
• responsible for analysis of monthly P&L at the level of entity/ plant/ department, including variance analysis vs. Budget and Last year
o Sales price
o Volume & Mix
o Productivity (yield, productivity, headcount, energy consumption)
o Purchase price and salary inflation
o Maintenance, Overhead and SG&A
• responsible for analysis of monthly Balance Sheet and Cash Flow (CAPEX, Working Capital, Free Cash Flow)
• set-up, maintain and review cost objects, cost allocations, projects structure, product costing, managerial reporting and tools aligned with AGC procedures and best practices
• set-up, maintain, review and recommends improvements of controlling tools (SAP, GARPS, BFC, Cube)
• set up, maintain and improve internal processes and controls in finance/ controlling area compliant with SOX
• perform time to time internal audits on internal processes affecting financials of the company (Inventory, Fixed Assets, Sales, Procurement, Manufacturing, Logistic, HR)
• be the window for external and internal financial auditors
• lead, train and develop members of finance/ controlling department

Zaměstnanecké výhody, benefity

o Possibility to work for a multinational successful company
o A competitive salary
o Flexible working hours
o Cell phone, Notebook, Holidays 5 weeks,
o Educational courses, training
o Possibility to work for a multinational successful company
o A competitive salary
o Flexible working hours
o Cell phone, Notebook, Holidays 5 weeks,
o Educational courses, training

Informace o náboru

Pro našeho klienta, největšího výrobce plochého skla a jeho aplikací ve střední a východní Evropě, hledáme vhodné kandidáty na pozici:

Financial Controller / Teplice / KOL

Místo výkonu práce: Teplice
Termín nástupu: dohodou

Pokud Vás nabídka zaujala zašlete svůj aktuální životopis na email [email protected] a v předmětu emailu uveďte 4221/CONTROL/KOL.

Poskytnutím svých osobních údajů v rozsahu životopisných dat adresovaných společnosti Kariéra, s. r. o. dáváte souhlas pro zpracování těchto dat (ukládání, úprava, vyhledávání, třídění, kombinování, likvidace a poskytování třetím osobám) v souladu se zákonem §12 a §21 č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů za účelem získání zaměstnání u klientů společnosti Kariéra, s. r. o. , a to do 31.12.2017. Souhlas bude automaticky prodloužen o další kalendářní období, pokud nebude písemnou formou odvolán. Osobní údaje budou poskytnuty třetím osobám vždy po předchozí dohodě.

Společnost, pro kterou je pozice obsazována

Ostatní průmyslová výroba

největší výrobce plochého skla a jeho aplikací ve střední a východní Evropě

Požadavky na zaměstnance

Pozici vyhovují uchazeči se vzděláním

vysokoškolské I. stupně
vysokoškolské II. stupně
postgraduální

Vzdělání v oboru

ekonomie, obchod

Jazykové znalosti

Anglický jazyk - Středně pokročilý (B2) nebo Český jazyk - Pokročilý (C1)

Řidičský průkaz

B

Počet let praxe

5

Osobnostní předpoklady a dovednosti

• University degree in Economics/Business School and/or Business Administration
• Minimum five years of experience in Senior Controlling position
• Fluent in Czech and English
• Strong Leadership and Communication skills
• Strong knowledge of Managerial accounting (standard costing, activity based costing)
• Strong experience with ERP, MES-LES, Reporting tools (SAP preferred)
• Proficient with MS Office programs (Word, PowerPoint, Visio, Excel (sophisticated formulas, lookups & data queries, pivot tables))
• Strong background in internal processes
• High integrity, hard worker, hands on, performance driven and vigilant
• Energetic & proactive communication
• Autonomous, can accomplish the task from start to completion
• Self-motivated, team-oriented, with a desire to work in a fast-paced and dynamic environment

Inzerující společnost

Stručná charakteristika společnosti

Jsme ryze česká poradenská společnost založená v roce 1994 bez účasti zahraničního kapitálu.

Od svého založení se zabýváme zejména poradenstvím v oblasti personalistiky jak pro uchazeče, tak pro naše klienty. Ve všech oborech doporučujeme uchazeče na pozice řadové, střední i manažerské.

Počet zaměstnanců

10-19 zaměstnanců
ID: 2897494  Termin der Veröffentlichung: 20.2.2017