Technical writer

Randstad HR Solutions s.r.o.

Místo práce
Praha
Druh pracovního poměru
plný úvazek
Termín nástupu
01.08.2015

Informace o pracovním místě

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti

Our project is seeking for Level II/III Technical/Process Writer specialized/experienced in creating/developing documentation for IT Infrastructure Implementation/Transformation and/or IT Process/Service Management Implementation/Optimization.

Job description
• Analyze customer information requirements and product specifications to define technical content strategy and plan for products and solutions.
• Collaborate with subject matter experts and teammates to design and develop written and/or visual product-related technical content for a variety of audiences, including end users, system administrators, channel partners, internal support engineers, product developers, and training developers.
• Code, build, compile, and test online information and/or set-up, load and test systems hardware to create information deliverables and provide feedback on ease of use and user interfaces to product development. As the customer advocate on program teams, help define/refine product requirements from the customer’s perspective.
• Develop standards and style documents and templates, scripts, style sheets, and graphic libraries to ensure a consistent information experience. Collaborate with cross-functional areas as a member of the product development team, such as R&D, marketing, test, support, and manufacturing. Act as a customer advocate on these teams.

Desired profile
• Fluent in English – oral and written
• Excellent in technical English.
• Excellent technical documentation skills.
• 5+ year’s previous experience in writing technical documentation for IT infrastructure and process/service management.
• Experience in ITILv3 best practice required.
• Experience with MS Office Tools, MS SharePoint and MS Project.


• Good written and verbal communication skills. Ability to translate complex concepts into user-friendly, clear, concise information for the end user. Good illustration skills.
• Team work in a challenging IT environment. Ability to work in an international as well as multicultural environment.
• Flexibility and experience in prioritizing tasks. Ability to deal with variable workload. Ability to achieve goals and resolve issues.

Zaměstnanecké výhody, benefity

Offer
• Fair salaries (benchmark)
• Regular salary review
• 25 days of holiday instead of the 20 days by law
• Additional holidays related to working years, 1 additional day per 2 years
• Meal vouchers (100,-CZK, 55% paid by company)
• Education and development (e.g. 70% is ITIL V3 Foundation certified in 2014, language courses)
• Corporate laptop and mobile phone
• Flextime - Flexible working times (if job and customer allows)
• Home Office (if job and customer allows)
• Fitness (2x/week)
• Fishing for Friends program (candidates´recommendation)

Společnost, pro kterou je pozice obsazována

Informační technologie, počítačové programování, webové portály

International company based in Switzerland with large operations in Prague and Ostrava.

Požadavky na zaměstnance

Pozici vyhovují uchazeči se vzděláním

středoškolské s maturitou
nástavbové/vyšší odborné vzdělání
student vysoké školy
vysokoškolské I. stupně
vysokoškolské II. stupně
postgraduální

Jazykové znalosti

Anglický jazyk - Středně pokročilý (B2)

Inzerující společnost

Stručná charakteristika společnosti

Najít každému jeho vysněnou práci a firmám spokojené zaměstnance je smyslem toho, co děláme. Specializujeme se na agenturní zaměstnávání, vyhledávání pracovníků na hlavní pracovní poměr, inhouse řešení a komplexní služby v oblasti HR řešení. Zakládáme si na férovém jednání a etickém přístupu. Záleží nám na tom, jak vypadá pracovní trh - snažíme se jít příkladem a svou činností pozitivně ovlivňovat jeho podobu. Ať už hledáte svou první práci nebo jste ostřílený profesionál, u nás najde uplatnění každý.

Počet zaměstnanců

150-199 zaměstnanců
ID: 2196061  Datum zveřejnění: 24.7.2015