Payroll Analyst with German

Trenkwalder a.s.

Place of work
Prague
Contract type
full-time

Information about the position

Job description, responsibilities and duties

  • gathering and validating data from HR, HR Services, Compensation and Benefits, Stock and Global Mobility teams for the payroll calculations
  • performing series of payroll controls and analyses including comparison of input data with output data
  • cooperating with the HR Services team on employee payslip queries, legislative updates and country - specific queries
  • executing post - payroll activities by reporting to local authorities and finance teams

Employee perks, benefits

  • wage starts from 1600 € gross per month (depending on the experience of the candidate)
  • rich scale of company benefits will be presented at the personal interview

Information about the selection process

Trenkwalder a.s.
Kateřina Šrotýřová
Ovocný trh 573/12 Praha 1 110 00
Mobil: +420731661211
Email: [email protected]

Company on whose behalf the position is being filled

Wholesale

We are looking for a payroll specialist who wants to do a complex role, to take the payroll experience to another level and help build our rapidly growing company. We are encouraged and driven to improve processes and look for better solutions every day.

Requirements for the employee

Candidates with education suit the position

Secondary with school-leaving examination

Personality requirements and skills

  • 2 years of experience in HR, finance, tax or accounting
  • fluent English and German
  • advanced Excel (pivot tables, vlookup and other fomulas)
  • good analytical skills with high level of accuracy and attention to details
  • experience from working in payroll or closely with payroll department
  • knowledge of personal income tax legislations, labor law
  • familiar with SAP, Peoplesoft, Workay, ADP Software
  • experience with process transitions
  • sense of innovation

Advertiser

Brief description of the company

Společnost Trenkwalder a.s. je jednou z nejvýznamnějších personálních agentur na českém trhu.

Jako mezinárodní poskytovatel komplexních služeb v oblasti lidských zdrojů je strategickým partnerem pro klienty ze všech odvětví podnikání. Poskytuje služby v oblasti personálního řízení, lidských zdrojů a digitalizovaného outsourcingu podnikových procesů. Úspěšně spojuje lidi a firmy již více než 30 let!

Společnost se sídlem v Rakousku v současné době působí ve 14 zemích s více než 200 pobočkami. V České republice je 14 poboček (9 osobních a 5 virtuálních). Ve vedení je stálý tým zkušených lidí, kteří nabízejí ta nejlepší možná inovativní i personální řešení, aby docílili co nejefektivnějšího náborového procesu.

Výhodou společnosti je úzce spolupracující síť mezinárodních poboček a také znalost regionálních trhů, díky čemu je strategickým partnerem mezinárodních, malých a středních společností. Jsme také hrdým členem Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS).

Společnost můžete oslovit, ať už hledáte dočasné nebo trvalé zaměstnání. Zúčastníte se zde osobního pohovoru s personalistou, který vám ukáže nové možnosti a příležitosti. Umožní Vám co nejrychlejší vstup do nového zaměstnání do některé ze špičkových firem. Získáte standardní pracovní poměr, plně hrazené sociální pojištění, atraktivní výši mzdy a různé benefity, týkající se například vašeho dalšího vzdělávání, dovolené či zařízení k vlastnímu využití. Také vám přibyde pěkná reference ve vašem životopise a to se rozhodně vyplatí. Všechny informace pro uchazeče o zaměstnání najdete na oficiálních webových stránkách: https://cz.trenkwalder.com/

"Záleží nám na tom, aby naši kandidáti našli práci svých snů a naši klienti kvalitní zaměstnance. Lidé jsou pro nás na prvním místě."

Number of employees

50-99 employees
ID: 3986734  Posting date: 14.10.2020  The job comes from another website or source.