Logistics Coordinator

Future Recruitment s.r.o.

Místo práce
Hlavní město Praha
Druh pracovního poměru
plný úvazek

Informace o pracovním místě

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti


For one of our significant client, international global mobility service provider we are looking for suitable candidate for the position of Logistics Coordinator – moving services.

Main tasks:
• Responsibility for assuring and coordinating moving process for an individual customer or business.
• Creating and administrating moving files.
• Booking and coordinating appropriate services (transport, agents and etc.) included
in the scope of services agreed with the client.
• Arranging insurance for customer’s personal effects when applicable and dealing with insurance claims when they occur.
• Arranging export and import customs procedures by collecting the relevant documents and information.
• Communicating with customers/accounts concerning moving details such as schedule confirmation (start of operations, loading/unloading, etc.)
• Communicating with the Operations Manager in order to coordinate moving activities.
• Registering costs accruals related to jobs into the company database and the timely up-dating of the company database.
• Controlling and approving incoming invoices for services .
• Running all necessary reports (such as tonnage, etc.) from the company database on a regular basis.
• Issuing invoices for services provided in accordance with client’s approved quotation.

Required skills:
• Minimum secondary education
• Experience of minimum 1 year within logistics / forwarding is a must
• Excellent English spoken and written
• Advanced level of Czech language
• Problem solving/anticipation, ability to react quickly and manage stressful situations
• Flexibility and responsibility
• Good organization skills and attention to details
• Great communication and negotiations skills
• Knowledge of PC skills
• Willingness to work independently but also being a team player

We offer:
• Interesting working opportunity within international stable company
• Great and positive working environment
• Place of work: Prague 6 - Ruzyně

Společnost, pro kterou je pozice obsazována

Future Recruitment s.r.o. je mladá a dynamická personálně poradenská společnost zaměřená na vyhledávání specialistů napříč obory a trhy. Každý den pomáháme absolventům i zkušeným pracovníkům posouvat se ve své profesní kariéře dále. Naší misí je přinášet vám exkluzivní pracovní příležitosti a podporovat vás na cestě za úspěchem. Věříme, že i vy s námi najdete svou budoucnost.

Požadavky na zaměstnance

Pozici vyhovují uchazeči se vzděláním

středoškolské s maturitou

Inzerující společnost

Stručná charakteristika společnosti

Personálna spoločnosť s medzinárodnou pôsobnosťou, zameriavajúca sa predovšetkým na obsadzovanie specializovaných pozícií a pozícií vo strednom a vyššom manažmente.

Společnost je držitelem povolení ke zprostředkování práce.

Počet zaměstnanců

5-9 zaměstnanců

Adresa společnosti

Future Recruitment s.r.o.
Na Florenci 1055/35
110 00 Praha 1
http://www.futurerecruitment.cz

Kontakt

Kontaktní osoba: Veronika Bartošová
Tel.: +420734872255
E-mail: poslat životopis
ID: 3703633   Datum zveřejnění: 26.6.2019   Nabídka práce je převzata z jiné stránky nebo zdroje.