AP/AR accountant with English (Ref. č.: A4335)

McROY Czech, s.r.o.

Místo práce
Hlavní město Praha
Druh pracovního poměru
plný úvazek

Informace o pracovním místě

Náplň práce, pravomoci a zodpovědnosti

Responsibilities:

 Delivering high quality book keeping of goods movements and inventory, as well as associated costs and all invoicing aspects
 Control conformity of data input by operations/trading against documents ensuring that all accounting entries are duly supported

Key activities:

 Gather, analyse, control and assort various supporting documents, communicate with relevant departments and request modifications of data if necessary
 Input data in the accounting system in a timely and accurate manner in order to create orders, good movements and cost accruals with correct allocation to relevant deals
 Responsible for outgoing invoices issuance & booking
 Responsible for posting of incoming invoices of physical goods and services
 Ensure compliance with EU VAT of all documents received/posted and issued to counterparties
 Prioritize tasks/ manage time in order to avoid delays in invoicing operations
 Follow up on portfolio of deals/voyages to ensure information is complete and up-to-date
 Assist with the Monthly Closure for trade accounting

Zaměstnanecké výhody, benefity

 Friendly working environment of an international company
 Excellent possibility to work on an awesome project
 Competitive salary and benefit package (benefit package includes 5 weeks’ vacation entitlement, contribution to lunch vouchers, etc.)
 Opportunities for further growth and development

Společnost, pro kterou je pozice obsazována

Accounting and Finance company, based in Prague, was established as an accounting shared service center. One of the largest publicly traded oil and gas companies on the global market and their mission in Prague is to provide an accounting services for a particular organizations. Our client is looking for AP/AR Accountant with English."

Požadavky na zaměstnance

Pozici vyhovují uchazeči se vzděláním

středoškolské s maturitou

Jazykové znalosti

Anglický jazyk - Pokročilý (C1) a Ruský jazyk - Středně pokročilý (B2)

Osobnostní předpoklady a dovednosti

 Excellent command of written and spoken English (at least C1 level)
 Communicative Russian
 Active knowledge of the following languages is an advantage: French, Spanish
 University degree (ideally in Accounting / Finance)
 Previous work experience in any of the following fields is an advantage: Finance, International VAT application, International logistics, Oil industry
 Computer skills – MS Word, Excel (on a higher level)
 Previous experience with SAP is an advantage
 Good interpersonal skills (teamwork, communication skills)
 Sense of urgency, accuracy, number oriented, good organization skills and ability to handle stressful situations,
 Accountable, committed and oriented on result delivery

Inzerující společnost

Stručná charakteristika společnosti

McROY je víc než personální agentura a naším záměrem je, abyste s naší pomocí dosáhli víc i Vy. Poskytujeme klientům na míru šité řešení v oblasti personálního poradenství a všeho, co souvisí s prací. Na lidské zdroje se zaměřujeme proto neboť je to to nejcennější, co každá firma má a díky čemu může byť úspěšná.

Chceme být v životě člověka přítomní prakticky dennodenně a nejen při potřebě najít si jednou za čas nové zaměstnání. Jsme generačně nová a moderní firma s ambicí být globálním lídrem v inovacích businessu, kterému rozumíme. Svým klientům nabízíme kvalitu, komplexnost, inovativnost, dostupnost, výjimečnost, spolehlivost, férovost a flexibilitu.

Počet zaměstnanců

25-49 zaměstnanců

Adresa společnosti

McROY, s.r.o.
Revoluční 655/1
Praha 1
www.mcroygroup.com
ID: 3458389   Datum zveřejnění: 27.7.2018  
Nabídka práce je převzata z jiné stránky nebo zdroje.