Specialista pro vzdělávání (Lidské zdroje a personalistika)
Poslední aktualizace: 15. ledna 2020
Typické činnosti vykonávané na pozici
- Zodpovídání za tvoření plánu vzdělávacích aktivit.
- Zjišťování vzdělávacích potřeb a komunikace s vedoucími pracovníky při tvorbě tréninkového plánu.
- Připravování skupinových a individuálních plánů vzdělávání.
- Zavádění nových vzdělávacích systémů a nových projektů.
- Spolupracování při zavádění systému profesní kariéry a při tvorbě systému dalšího vzdělávání.
- Vytváření a zavádění systému profesní kariéry zaměstnanců a tvorba procesů pro zajištění dalšího odborného rozvoje zaměstnanců.
- Realizování projektů rozvoje organizace.
- Samostatné vypracovávání, evidování a propracovávání návrhů vzdělávacích aktivit (interních a externích).
- Vypracovávání a vedení katalogu vzdělávacích aktivit.
- Poskytování poradenství při tvorbě návrhů vzdělávání.
- Připravování a organizování interních školení, připravování technických pomůcek a zajišťování vhodných učeben.
- Sledování zpětné vazby na uskutečněná školení s cílem zkvalitnit poskytovanou službu pro potřebný rozvoj kvalifikace zaměstnanců.
- Zabezpečování vzdělávacích aktivit prostřednictvím externích vzdělávacích společností.
- Podílení se na definování požadavků a specifikací při výběru dodavatele vzdělávacích aktivit.
- Komunikování s externími dodavateli vzdělávání.
- Pokrývání aktuálních potřeb kvalifikace.
- Poskytování poradenství pro řídící pracovníky a zaměstnance při opatřeních pro další vzdělávání.
- Samostatné vyvíjení, vypracovávání a dokumentování školení a seminářů pro zaměstnance.
- Vedení nebo moderování seminářů, konferencí, skupinových prací, případových studií, plánovacích a modelových situací.
- Realizování vlastních školících aktivit.
- Sledování a analyzování trendů a novinek na trhu vývoje vzdělávání a dalšího vzdělávání dospělých a personalistiky a jejich implementování podle potřeby.
- Zodpovídání za vedení evidence o absolvovaných školeních a trénincích.
- Připravování zpráv, reportů a statistik vzdělávacích aktivit.
- Prezentování procesu a výsledků vzdělávacích aktivit pro potřeby auditů a kontrolingu.
- Komunikování s dalšími externími společnostmi a institucemi (střední, vysoké školy, tréninková a školící střediska, vzdělávací agentury apod.) s cílem dosáhnout efektivní spolupráce při realizaci společných projektů.